"Miałem 20 nocek pod rząd po 12h" - Strona 2 z 5 - ratownicy24.pl
Reklama

„Miałem 20 nocek pod rząd po 12h”

Może nam opowiedzieć jak wygląda dzień z życia EMR?

Nie jest tak jak w ZRM czy na SOR, ilość interwencji jest znacząco mniejsza, w ciągu 6 miesięcy miałem 3 zdarzenia (uraz barku, stawu skokowego i duszność). Podobnie mieli inni ratownicy. Pracowałem w 2 różnych firmach (Koala-T, IPS-Industrial Paramedic Services) w 3 różnych miejscach:

  • przy samych platformach wiertniczych w kontenerach pracowniczych,
  • pick upie (Ford F-350),
  • Conklin Lodge (hotelu z bazą ponad 1000 miejsc noclegowych).

W firmie IPS mieszczącej się okolicach Edmonton, rozpoczynasz swój dyżur trwający 20 dni od wzięcia zlecenia i wyjazdu od dyspozytora (tam masz zawarte wszystkie ważne informacje, łącznie z lokalizacją, numerami kontaktowymi i przede wszystkim, o tym co obstawiasz, np. rurociąg, budowę drogi, czy jak w moim przypadku platformę wiertniczą).

Następnie pakujesz torby medyczne, które są poukładane w odpowiednich boksach i ruszasz w trasę. Odległości do moich miejsc pracy były od 360km do 520km. I tam zostawałem na 20 dni.

Specyfika tej pracy polega na przede wszystkim na udzielaniu pierwszej pomocy osobom poszkodowanym na platformie wiertniczej, rozpowszechnianiu wiedzy na temat bezpieczeństwa (codzienne odprawy na temat zaistniałych incydentów), przypominaniu o noszeniu kasku, rękawic czy okularów, czy niepaleniu papierosów, które mogłoby grozić wybuchem siarkowodoru.

Z drugiej strony robota papierkowa, tworzenie tabel, raportów, sprawdzanie sprzętu, utrzymanie pick-upa w gotowości. Poprzez portal Safety Sync musiałem odbywać codziennie kursy z bezpieczeństwa pracy – samokształcenie. W Conklin Lodge czas wolny można było spędzić w sali kinowej albo grając w bilard, tenis stołowy, a latem nawet w koszykówkę czy baseball.

W przypadku interwencji był zawsze plan. Po zabezpieczeniu pacjenta w zależności od stanu jest transportowany w wyznaczone miejsce, gdzie przejmuje go państwowe pogotowie, bądź odpowiednik naszego LPR – STARS (Shock Trauma Air Rescue Society).

STARS ma flotę 14 helikopterów ,w 3 różnych bazach (Edmonton, Calgary, Grande Prairie). Na pokładzie znajduje się 2 pilotów, Advanced Care Paramedic lub pielęgniarka ratunkowa i lekarz medycyny ratunkowej, który obecny jest w ok. 25% lotów.

Zasięg operacyjny STARS to prowincja Alberta z liczbą mieszkańców 4,2mln i powierzchnią dwukrotnie większą niż Polska.

W sąsiedniej prowincji Saskatchewan również działa LPR – LIFEGUARD, gdzie zostało uruchomione 1 cywilne lotnicze pogotowie ratunkowe na świecie.

fot. archiwum Rafała
Reklama
Reklama
ratownicy24-e-book

Sklep

Najnowszy numer czasopisma<br />
Na Ratunek 1/2024<br />
<br />
<br />
<br />
<br />

Najnowszy numer czasopisma
Na Ratunek 1/2024




35,00 zł

zawiera 8% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
E-BOOK: Elektrokardiografia w praktyce. Interpretacja i analiza przypadków w pracy ratownika medycznego<br />

E-BOOK: Elektrokardiografia w praktyce. Interpretacja i analiza przypadków w pracy ratownika medycznego

44,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
E-BOOK: Wybrane substancje psychoaktywne w praktyce ZRM i SOR. Postępowanie w zatruciach<br />
<br />

E-BOOK: Wybrane substancje psychoaktywne w praktyce ZRM i SOR. Postępowanie w zatruciach

65,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
KSIĄŻKA: Drożność dróg oddechowych w praktyce ratownika medycznego<br />
<br />
<br />

KSIĄŻKA: Drożność dróg oddechowych w praktyce ratownika medycznego


149,00 zł

zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Kup teraz
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.