Agresja jest, teraz trzeba sobie z nią radzić
Celem artykułu jest przybliżenie dostępnych metod i procedur, które znajdują zastosowanie w łagodzeniu konfliktów i nieporozumień pomiędzy personelem medycznym a sfrustrowanym i często agresywnym pacjentem lub jego bliskimi i świadkami pracy medyków. Istnieją sposoby na zmniejszenie ryzyka wybuchu zachowań agresywnych po stronie osób otrzymujących pomoc i niosących ją oraz metody radzenia sobie z aktami agresji słownej i fizycznej. W artykule można znaleźć konkretne wskazówki dotyczące radzenia sobie z sytuacjami niebezpiecznymi i bezpośrednio zagrażającymi również życiu pracowników zespołów ratownictwa medycznego oraz pracującym w oddziałach szpitalnych.
Słowa kluczowe
agresja, przemoc, radzenie sobie, zespół ratownictwa medycznego, szpitalny oddział ratunkowy
Trudny dostęp do lekarzy specjalistów i długie oczekiwanie w kolejce na wizytę przekładają się na zwiększenie liczby nieuzasadnionych wezwań zespołów ratownictwa medycznego (ZRM). W chwili przybycia na miejsce zdarzenia to ratownik lub lekarz skupia na sobie negatywne emocje ze strony pacjenta i jego bliskich. Negatywne emocje po stronie wzywających pomoc są najczęściej związane ze zbyt długim czasem dotarcia ZRM-u od momentu zgłoszenia, ale też [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!