Bariery językowe w ratownictwie medycznym w czasach COVID-19. Czy aplikacja może pomóc?
Artykuł ma na celu pokazanie innowacyjnej aplikacji dla ratowników medycznych, która pozwala na pokonanie wszelkich barier językowych, zwłaszcza w czasach COVID-19. Ułatwia także porozumiewanie się z pacjentem obcojęzycznym w celu udzielenia mu pomocy przez zespoły ratownictwa medycznego na całym świecie.
Słowa kluczowe
aplikacja na telefon, ratownicy medyczni, bariery językowe
Pewnego popołudnia wezwana karetka (hasło „bezradna osoba”) śpieszy na miejsce zdarzenia. Ratownicy medyczni zastają siedzącego na krawężniku i pochylonego do przodu mężczyznę w średnim wieku. Pacjent reaguje na mowę, jednakże zwraca się do ratowników w obcym, chyba włoskim, a może hiszpańskim języku. Rękami i nogami próbuje wyjaśnić, co mu dolega. Po chwili podnosi głos. Ma poczucie, że nikt go nie rozumie, narasta jego poirytowanie. Na widoku brak krewnych i innych osób postronnych, które mogłyby wcielić się w rolę pomocnego tłumacza. Osoba, która wezwała pogotowie, twierdzi, że zastała pacjenta w opisanej wyżej sytuacji przed dziesięcioma minutami. Więcej wnieść nie może. Poza niejasnymi bólami, których natężenia i lokalizacji można się tylko domyślać, niczego [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!