Co wiemy o elektronicznym rejestrze ratowników medycznych?
W czwartek, 22 czerwca 2023 roku weszła w życie ustawa o zawodzie ratownika medycznego i samorządzie ratowników medycznych. Wprowadzenie ustawy umożliwia m.in. utworzenie elektronicznego rejestru ratowników medycznych. Co o nim wiemy?
Elektroniczny rejestr ratowników medycznych będzie administrowany przez Krajową Radę Ratowników Medycznych. Dane będą wprowadzane przy pomocy systemu teleinformatycznego. Rejestr ma dostarczać informacji m.in. o bieżącej sytuacji kadrowej.
Krajowa Rada Ratowników Medycznych będzie wprowadzać dane do rejestru w ciągu 14 dni od wystąpieniu ratownika medycznego o wpis i przekazaniu przez niego dokumentów (lub ich kopii) poświadczających prawdziwość danych. Ratownik medyczny będzie mógł wystąpić o wpis do rejestru z wykorzystaniem formy tradycyjnej lub elektronicznej.
Te dane znajdą się w elektronicznym rejestrze ratowników medycznych:
- data wpisu;
- dane osobowe dotyczące ratownika medycznego:
- imię (imiona) i nazwisko,
- data i miejsce urodzenia,
- numer PESEL, a w przypadku jego braku – seria i numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- obywatelstwo,
- adres miejsca zamieszkania,
- adres do korespondencji, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej, jeżeli ją posiada;
- dane dotyczące wykształcenia, w tym:
- nazwa i adres siedziby uczelni,
- numer i data wydania dyplomu,
- tytuł zawodowy;
- numer prawa wykonywania zawodu oraz termin, na jaki zostało przyznane;
- informacja o posiadaniu prawa wykonywania zawodu w innym państwie niż Rzeczpospolita Polska, jeżeli dotyczy;
- informacja o miejscu realizacji zadań zawodowych, z zastrzeżeniem art. 142 ust. 3;
- informacja o realizacji obowiązku doskonalenia zawodowego w danym okresie edukacyjnym, w tym informacja o odbyciu kursu doskonalącego, o którym mowa w art. 94;
- informacja o odbyciu kursów, o których mowa w art. 58 ust. 2, art. 66 ust. 2, art. 84 pkt 2, oraz przeszkolenia, o którym mowa w art. 39 ust. 1, jeżeli dotyczy;
- informacja o uzyskaniu tytułu specjalisty w danej dziedzinie ochrony zdrowia;
- data wykreślenia z rejestru, o którym mowa w art. 137, wraz z podaniem przyczyny;
- informacja o ograniczeniu zakresu czynności w wykonywaniu zawodu ratownika medycznego;
- informacja o zawieszeniu w wykonywaniu zawodu;
- oznaczenie orzeczenia sądu ratowników medycznych;
- nazwa orzekającego sądu ratowników medycznych;
- data uprawomocnienia orzeczenia sądu ratowników medycznych;
- rodzaj orzeczonej kary;
- data wykonania kary;
- data zatarcia kary;
- informacja o postanowieniach wydanych w trybie art. 173.
Źródło: pulsmedycyny.pl