Komunikacja ZRM z pacjentem ze spektrum autyzmu w trakcie udzielania pomocy - Strona 3 z 4 - ratownicy24.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Komunikacja ZRM z pacjentem ze spektrum autyzmu w trakcie udzielania pomocy

Wizualizacja w komunikacji

komunikacja

Porozumiewając się z osobą autystyczną, należy posługiwać się kombinacją sygnałów słownych i wizualnych. Z powodu upośledzenia zdolności rozumowania osoby autystyczne często nie są w stanie zrozumieć wydawanych im poleceń, szczególnie podczas wypadku czy zachorowania, co stanowi dla nich dodatkowy stres. Na przykład jeśli chcesz, żeby dana osoba usiadła na krześle, upewnij się, że cię widzi, wysuń krzesło, delikatnie uderz w nie kilka razy i zwracając się po imieniu, poproś ją, aby usiadła na nim. Nie zapomnij o pochwale za współpracę!

Często może się zdarzyć, że autystycy zwyczajnie mogą nas ignorować. W gruncie rzeczy osoby autystyczne cierpią na upośledzenie zdolności rozumowania w sferze bodźców wizualnych i słuchowych. Osoby takie mogą widzieć przedmiot, osobę czy sytuację, ale nie będą w stanie zrozumieć, jakie mają one znaczenie w danej chwili albo też mogą słyszeć określone dźwięki czy kogoś mówiącego [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Targi IFRE-EXPO w Kielcach
Poznaj nasze serwisy