Komunikacja ZRM z pacjentem ze spektrum autyzmu w trakcie udzielania pomocy - Strona 4 z 4 - ratownicy24.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Komunikacja ZRM z pacjentem ze spektrum autyzmu w trakcie udzielania pomocy

Dość skuteczną strategią podczas wizyty u pacjenta ze spektrum może okazać się (4) odwracanie uwagi. Zadając pytania dotyczące najbliższego otoczenia na przykład o członków rodziny lub o posiadane zwierzęta domowe lub dotyczące jej zainteresowań lub hobby, można uzyskać pole do wykonania koniecznych czynności. W praktyce warto poprosić o opowiedzenie o swoich pasjach i zainteresowaniach. Liczenie lub śpiewanie mogą okazać się równie doskonałym sposobem na odwrócenie uwagi pacjenta i wykonanie zabiegów diagnostyczno-terapeutycznych.

W zależności od wieku pacjenta (5) proste ilustracje (piktogramy określonych czynności czy przedmiotów) mogą istotnie pomóc nam w komunikacji. Poszczególne elementy badania mogą im być wyjaśnione za pomocą obrazków pokazujących, co się będzie działo i czego będzie się od nich oczekiwać. Jest to szczególnie wartościowa metoda, jeśli osoba jest już przyzwyczajona do komunikowania się za pomocą obrazków.

Korzystając z różnorodnych metod i sposobów komunikacji z pacjentem ze spektrum, należy pamiętać przede wszystkim, że od tego, jak postąpimy z pacjentem, będą zależały kolejne konfrontacje z personelem medycznym. Pacjenci autystyczni mają [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Targi IFRE-EXPO w Kielcach
Poznaj nasze serwisy