Ocena jakości ważnym czynnikiem rozwoju systemu PRM? - Strona 2 z 2 - ratownicy24.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Ocena jakości ważnym czynnikiem rozwoju systemu PRM?

Wskaźniki jakości – poziom organizacyjny

Analitycznie wskaźniki jakości można oprzeć na kilku kryteriach, które obecnie są już możliwe do zweryfikowania w SWD PRM. Są to wskaźniki czasowe. Pierwszy występuje w momencie przyjęcia zgłoszenia na numer alarmowy 112 lub 999. System Powiadamiana Ratunkowego, który obsługuje numer alarmowy 112 w Polsce (16), przekazuje drogą elektroniczną informacje do stanowiska w dyspozytorni medycznej. Dzieje się to w przypadkach, gdy dochodzi do zdarzenia medycznego, bez konieczności angażowania innych służb (Policja, Państwowa Straż Pożarna). Aktualnie ten sposób najczęściej wydłuża proces przyjęcia zgłoszenia przez dyspozytora medycznego, który musi prowadzić dodatkowo wywiad medyczny i dopiero w oparciu o niego klasyfikować kod pilności wysłania ZRM-u.

Wpływa to na czas zadysponowania zespołu oraz – po części – na czas mobilizacji personelu i dotarcia do miejsca zdarzenia (jest to spowodowane częściowo brakiem standardu pomieszczeń w budynkach oraz miejsc stacjonowania członków ZRM-u). Na podstawie Rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie ramowych procedur obsługi zgłoszeń alarmowych i powiadomień o zdarzeniach przez dyspozytora [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Targi IFRE-EXPO w Kielcach
Poznaj nasze serwisy