Ratownik medyczny – pacjent. Psychologiczne aspekty relacji - ratownicy24.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Ratownik medyczny – pacjent. Psychologiczne aspekty relacji

W dziejach praktyki medycznej wszystko, co działo się między medykiem a pacjentem, było postrzegane jako zespół oddziaływań tego pierwszego na drugiego. Doktor udzielał porad pacjentowi, leczył go, wspierał, zapobiegał jego chorobom. We współczesnej koncepcji na temat natury relacji między nimi trzeba dodać również relacje z personelem zespołów ratownictwa medycznego (ratownikiem medycznym), które traktuje się jako wzajemne, dwustronne oddziaływanie.

Słowa kluczowe

pacjent, kontakt interpersonalny, ratownik medyczny

Porozumiewanie się jest procesem zarówno werbalnym (nośnikiem jest słowo), jak i niewerbalnym (teksty, obrazy, dźwięki). W procesie tym biorą udział przynajmniej dwie osoby określane jako odbiorca oraz nadawca. Czasami kontakt (porozumiewanie się) może zostać zakłócony poprzez złą interpretację odbiorcy, który interpretuje według własnych oczekiwań i wiedzy. Należy pamiętać, że sens przekazu w komunikacji odbieramy następująco: 55% z mowy ciała, 38% z tonu głosu, 7% z treści słów.

Ratownik medyczny a pacjent

Zawód ratownika medycznego jest [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Targi IFRE-EXPO w Kielcach
Poznaj nasze serwisy