Ratownik medyczny – pacjent. Psychologiczne aspekty relacji - Strona 2 z 3 - ratownicy24.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Ratownik medyczny – pacjent. Psychologiczne aspekty relacji

Agresja

Częsta agresja fizyczna (pobicia, uderzenia, popchnięcia, kopnięcia) względem personelu medycznego daje poważne konsekwencje w postaci rozstroju zdrowotnego personelu medycznego. Z kolei agresja słowna (ubliżanie, grożenie, wyśmiewanie, obrzucanie wyzwiskami, ośmieszanie) stawia ratownika medycznego/członka personelu medycznego w niekomfortowej sytuacji, tym bardziej w miejscu publicznym. Dlatego ratownik medyczny w sytuacji niebezpiecznej powinien podjąć decyzję o wezwaniu policji lub jeżeli podejrzewa, że zagrożone jest jego bezpieczeństwo lub życie, wycofać się ze strefy niebezpiecznej.

Pacjent

W świadomości niektórych osób, zwłaszcza ludzi starszych, szpital wiąże się z tym miejscem, gdzie „idzie się, żeby umrzeć”. A czy tak jest na pewno? Stereotypy i zasłyszane informacje od innych osób, których taka przykra sytuacja spotkała, doprowadzają u pacjenta do narastania lęku, niepokoju, który trwać może zarówno przez cały czas transportu ambulansem do szpitala, jak i w czasie dalszej hospitalizacji. Uczucie niepokoju wzrasta przy wykonywaniu określonych medycznych czynności zarówno w domu pacjenta (przez zespoły ratownictwa medycznego), jak i w szpitalu.

[...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Targi IFRE-EXPO w Kielcach
Poznaj nasze serwisy