Warto dbać o jakość kontaktu z osobą, której pomagamy – rozmowa z Kamilem Górnym
Jak radzisz sobie ze stresem spowodowanym przez pracę?
Aktywność fizyczna połączona z muzyką jest pierwszą rzeczą, która przychodzi mi do głowy. Lubię też nurkować, chodzić na strzelnicę, w wolnych chwilach czytam.
Zachowanie odpowiedniego balansu między pracą a czasem wolnym jest dla mnie bardzo istotną kwestią. Tym bardziej, że dużo czasu spędzam na swoich mediach społecznościowych, popularyzując zawód ratownika medycznego. Uważam się jednak za osobę mającą dużo pomysłów i chcącą robić wiele rzeczy na raz. Nie brakuje mi przez to energii, ale niestety wiele pomysłów gdzieś mi ucieka poprzez zastąpienie ich kolejnymi.
Co jest, Twoim zdaniem, najważniejsze w kontakcie z pacjentem?
Chyba nie będę oryginalny, jeżeli powiem, że najważniejsza w kontakcie z pacjentem jest dla mnie po prostu dobra i zrozumiała komunikacja. Pozwala obu stronom na zrozumienie tego, co obecnie się dzieje, daje możliwość zaoszczędzenia pacjentowi stresu. Co równie ważne – jeżeli występują problemy w komunikacji między medykiem a pacjentem, zwiększa się ryzyko wystąpienia błędu, warto więc dbać o jakość kontaktu z osobą, której pomagamy.
Ostatnio w mediach coraz częściej pojawiają się wzmianki o agresywnych zachowaniach pacjentów w stosunku do ratowników medycznych. Jak myślisz, co jest powodem takich zdarzeń? Czy można ich uniknąć?
Jest to niestety bardzo przykre. Trudno zrozumieć ludzi, którzy zachowują się w ten sposób. Osoby dopuszczające się ataków na ratowników medycznych czy w ogóle na medyków powinny surowo za takie sytuacje odpowiadać.
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników
Dołącz do nas! Dlaczego warto się zarejestrować:
- Zyskasz bezpłatny dostęp do wybranych artykułów z zakresu medycyny ratunkowej
- Otworzymy dla Ciebie wybrane video-szkolenia, dzięki którym na bieżąco zaktualizujesz swoją wiedzą
- Otrzymasz dostęp do tematycznych e-booków
- Zagwarantujemy Ci aktualizację kalendarium wydarzeń ratowniczych
- Zyskasz dostęp do wszystkich wywiadów z działu: „Z ratowniczym pozdrowieniem”