Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jako metody kształcenia w ratownictwie medycznym
Kierunki rozwoju i wyniki badań użycia VR w kształceniu w zakresie medycyny ratunkowej
Zdarzenia o charakterze masowym
Tradycyjnie metoda kształcenia w zakresie zarządzania zdarzeniem masowym (w tym segregacji pacjentów) to szkolenie w dowolnej formie, następnie pozoracja zdarzenia z dużą liczbą poszkodowanych. Jest to zadanie czasochłonne i kosztochłonne, wymagające poświęcenia dużej liczby zasobów (szczególnie ludzkich).


Przygotowanie zajęć, odegranie ról oraz debriefing zajmują wiele czasu. Zwykle nie wystarcza go na utrwalanie czy doskonalenie umiejętności. Dzięki VR możliwe są: tworzenie gotowych scenariuszy, wprowadzenie systemu oceniania, wielokrotne powtarzanie bez angażowania pozorantów. Wyniki badań są obiecujące:
- Informacje zwrotne od uczniów [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!