Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jako metody kształcenia w ratownictwie medycznym
Kierunki rozwoju i wyniki badań użycia VR w kształceniu w zakresie medycyny ratunkowej
Zdarzenia o charakterze masowym
Tradycyjnie metoda kształcenia w zakresie zarządzania zdarzeniem masowym (w tym segregacji pacjentów) to szkolenie w dowolnej formie, następnie pozoracja zdarzenia z dużą liczbą poszkodowanych. Jest to zadanie czasochłonne i kosztochłonne, wymagające poświęcenia dużej liczby zasobów (szczególnie ludzkich).
Przygotowanie zajęć, odegranie ról oraz debriefing zajmują wiele czasu. Zwykle nie wystarcza go na utrwalanie czy doskonalenie umiejętności. Dzięki VR możliwe są: tworzenie gotowych scenariuszy, wprowadzenie systemu oceniania, wielokrotne powtarzanie bez angażowania pozorantów. Wyniki badań są obiecujące:
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dołącz do nas! Dlaczego warto się zarejestrować:
- Zyskasz bezpłatny dostęp do wybranych artykułów z zakresu medycyny ratunkowej
- Otworzymy dla Ciebie wybrane video-szkolenia, dzięki którym na bieżąco zaktualizujesz swoją wiedzą
- Otrzymasz dostęp do tematycznych e-booków
- Zagwarantujemy Ci aktualizację kalendarium wydarzeń ratowniczych
- Zyskasz dostęp do wszystkich wywiadów z działu: „Z ratowniczym pozdrowieniem”