Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jako metody kształcenia w ratownictwie medycznym - Strona 3 z 6 - ratownicy24.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jako metody kształcenia w ratownictwie medycznym

Wirtualna rzeczywistość nie tylko pozwoliła na szkolenie w zakresie zarządzania zdarzeniem masowym czy umiejętności segregowania pacjentów. Okazuje się, że VR stanowi również narzędzie do oceny i porównywania metod segregacji pacjentów:

  • Platforma wirtualnej rzeczywistości wydaje się realnym narzędziem badawczym do badania masowego segregowania ofiar. Niewielka próba przeszkolonych studentów ratowników medycznych korzystających z systemu rzeczywistości wirtualnej była w stanie przeprowadzić selekcję symulowanych pacjentów szybciej i z większą dokładnością dzięki selekcji „inteligentnej” niż w przypadku selekcji „SALT” (10).
  • Badanie to wykazało, że nie było statystycznie istotnej różnicy w czasie segregacji wykonanej przez studentów ratownictwa medycznego przy użyciu metod STM lub START w symulowanym scenariuszu MCI opartym na wypadku kolejowym (11).

Podstawowe czynności resuscytacyjne

Szkolenia z zakresu podstawowych czynności resuscytacyjnych obejmują zarówno osoby bez wykształcenia medycznego, jak i przedstawicieli wszystkich zawodów medycznych. VR jako ciekawa metoda edukacji, szczególnie dla ludzi młodych, została zaadaptowana do [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Targi IFRE-EXPO w Kielcach
Poznaj nasze serwisy