Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jako metody kształcenia w ratownictwie medycznym
Istnieją prototypy rozszerzonej rzeczywistości (AR – augmented reality) jako narzędzia do szkolenia BLS. Standardowy manekin do resuscytacji krążeniowo-oddechowej jest „rozszerzony” o interaktywne środowisko wirtualne, które odtwarza realistyczne scenariusze. Uczniowie mogą wykonywać swoje zadania za pomocą naturalnych gestów, ruchów ciała i poleceń głosowych, korzystając z wirtualnych obiektów 3D zakotwiczonych w manekinie i w otoczeniu (14).
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.
Dołącz do nas! Dlaczego warto się zarejestrować:
- Zyskasz bezpłatny dostęp do wybranych artykułów z zakresu medycyny ratunkowej
- Otworzymy dla Ciebie wybrane video-szkolenia, dzięki którym na bieżąco zaktualizujesz swoją wiedzą
- Otrzymasz dostęp do tematycznych e-booków
- Zagwarantujemy Ci aktualizację kalendarium wydarzeń ratowniczych
- Zyskasz dostęp do wszystkich wywiadów z działu: „Z ratowniczym pozdrowieniem”