Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jako metody kształcenia w ratownictwie medycznym - Strona 6 z 6 - ratownicy24.pl
Reklama

Wyszukaj w serwisie

Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jako metody kształcenia w ratownictwie medycznym

Podsumowanie

Wirtualna rzeczywistość jest coraz częściej wykorzystywana jako technologia symulacyjna w edukacji i szkoleniach z zakresu medycyny ratunkowej, w szczególności do szkolenia umiejętności nietechnicznych. Badania eksperymentalne porównujące nauczanie i uczenie się w VR z tradycyjnymi mediami szkoleniowymi często wykazują równoważność, a nawet wyższość w odniesieniu do poszczególnych zmiennych efektywności uczenia się lub szkolenia (16).

VR to metoda kształcenia, która dzięki swoim zaletom znajduje zastosowanie w kształceniu studentów ratownictwa medycznego:

  • w symulacji zdarzeń z dużą liczbą poszkodowanych (oszczędzając zasoby),
  • w symulacji podstawowych czynności resuscytacyjnych poprzez zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości (AR) (tworząc wrażenie rzeczywistości),
  • w symulacji zaawansowanych czynności resuscytacyjnych z koniecznością dokładnego odzwierciedlenia wyglądu pacjenta (umożliwiając symulację wyglądu pacjenta niemożliwego do osiągnięcia na manekinie klasycznym).

Na chwilę obecną nie wydaje się, aby VR była metodą, która zastąpi symulację z manekinami klasycznymi, [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Targi IFRE-EXPO w Kielcach
Poznaj nasze serwisy