Wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jako metody kształcenia w ratownictwie medycznym
Podsumowanie
Wirtualna rzeczywistość jest coraz częściej wykorzystywana jako technologia symulacyjna w edukacji i szkoleniach z zakresu medycyny ratunkowej, w szczególności do szkolenia umiejętności nietechnicznych. Badania eksperymentalne porównujące nauczanie i uczenie się w VR z tradycyjnymi mediami szkoleniowymi często wykazują równoważność, a nawet wyższość w odniesieniu do poszczególnych zmiennych efektywności uczenia się lub szkolenia (16).
VR to metoda kształcenia, która dzięki swoim zaletom znajduje zastosowanie w kształceniu studentów ratownictwa medycznego:
- w symulacji zdarzeń z dużą liczbą poszkodowanych (oszczędzając zasoby),
- w symulacji podstawowych czynności resuscytacyjnych poprzez zastosowanie rozszerzonej rzeczywistości (AR) (tworząc wrażenie rzeczywistości),
- w symulacji zaawansowanych czynności resuscytacyjnych z koniecznością dokładnego odzwierciedlenia wyglądu pacjenta (umożliwiając symulację wyglądu pacjenta niemożliwego do osiągnięcia na manekinie klasycznym).
Na chwilę obecną nie wydaje się, aby VR była metodą, która zastąpi symulację z manekinami klasycznymi, [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!