Czy nowy system TOPSOR będzie skuteczny?
Ministerstwo Zdrowia oddało do konsultacji projekt TOPSOR z technicznymi rozwiązaniami. Dzięki nim będzie możliwe jednolite zarządzanie obsługą pacjentów w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym.
Propozycja skupia się na przypisaniu pacjentów oczekujących na SOR-ach do odpowiedniej kategorii według stopnia pilności udzielenia pomocy medycznej. Dotyczy to również osób transportowanych na oddział przez ZRM, zapewnia resort zdrowia.
Jak wskazuje ministerstwo, wykorzystanie takiego systemu umożliwia informowanie pacjentów o przewidywanym czasie oczekiwania na kontakt z lekarzem. Dzięki TOPSOR (Tryb Obsługi Pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym) zwiększy się komfort osób w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego. Jak również spadnie poziom nieefektywnego wykorzystania czasu pracy pracowników rejestracji i punków informacji.
Etapy pobytu pacjenta na SOR-ze
Pacjenci w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego pobiorą z automatu bilet z oznaczeniem numeru w kolejce do rejestracji. Następnie odbędzie się rejestracja na stanowisku rejestracji medycznej, poddanie segregacji, przypisanie do odpowiedniej kategorii i oczekiwanie na udzielenie pomocy. Czas oczekiwania i liczba oczekujących pacjentów wyświetli się na ekranie.
W ramach projektu przewiduje się także możliwość segregacji medycznej za pomocą Karty Segregacji Medycznej w postaci elektronicznej. TOPSOR można obsłużyć na komputerach PC i urządzeniach przenośnych. System łączy się również z kardiomonitorem. W minimalnych wymaganiach technicznych i sprzętowych TOPSOR znajdują się m.in.: automat biletowy z ekranem dotykowym LCD, drukarka do biletów i czytnik kodów kreskowych.
źródło: politykazdrowotna.pl