Komunikacja z pacjentem niedosłyszącym/głuchym w warunkach ZRM/SOR
Odrębności w komunikacji pomiędzy pacjentem pediatrycznym a personelem ZRM/SOR
W celu zachowania prawidłowej komunikacji personelu medycznego ZRM/SOR z pacjentem pediatrycznym należy wziąć pod uwagę różnice w komunikacji z dzieckiem kilkuletnim oraz nastolatkiem. W proces komunikacji z pacjentem pediatrycznym konieczne jest włączanie opiekunów dziecka (należy pamiętać jednak o sytuacjach szczególnych, takich jak przemoc fizyczna, psychiczna, jak i seksualna wobec pacjenta pediatrycznego).
Kilkuletni pacjent jest jednym z najbardziej wymagających pacjentów, zarówno jeśli chodzi o wykonywanie procedur ratunkowych, jak i sam proces komunikacji. Małe dzieci szybko się nudzą, ciężko więc im utrzymać pożądany przez personel ZRM/SOR poziom uwagi. Zmiana barwy głosu, używanie zdrobnień czy też inne formy przymilania się mogą nie odnieść rezultatu. Małe dzieci nie przepadają za jakimikolwiek kontaktami z pracownikami ochrony zdrowia, tym bardziej nie będą szczęśliwe w przypadku kontaktu z personelem ZRM/SOR. Fakt ten potęgować może doznany uraz, nagłe zachorowanie, ból, obecność dużej liczby obcych osób, nieznane środowisko itd. Ważnym aspektem komunikacji jest szczerość. Małoletniego pacjenta nie należy okłamywać. [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!