Prawo wobec przypadków coraz częstszej agresji wobec personelu medycznego - ratownicy24.pl

Prawo wobec przypadków coraz częstszej agresji wobec personelu medycznego

agresja
Fot. iStock

Wyzwiska, obelgi, pobicia pielęgniarek, lekarzy czy ratowników medycznych, to zachowania pacjentów i ich rodzin, z którymi spotykają się pracownicy służby zdrowia. Te zachowania agresywne są często odpowiedzią na zbyt długi okres oczekiwania na świadczenie medyczne, utrudniony dostęp do specjalistów czy też niezadowolenie z udzielonej usługi. Często również media zbyt pośpiesznie ferują wyroki, nie czekając na merytoryczne wyjaśnienie sprawy sugerowanego przez pacjenta błędu lekarskiego czy nieuprzejmego zachowania się pielęgniarki. W tym kontekście bardzo ważne są narzędzia prawne, które mogą i powinny chronić personel medyczny przed agresją pacjentów i ich rodzin, przed atakami uprzedzonych mediów.

Słowa kluczowe
agresja, pacjent, narzędzia prawne, ochrona pracownika

Znalezienie się w szpitalu jest dla pacjenta źródłem różnych obaw wynikających ze zmiany jego dotychczasowe trybu życia – z trybu domowego na tryb szpitalny. Stosowane wobec pacjenta procedury medyczne i zabiegi pielęgniarskie są dla niego często niezrozumiałe, a przy tym nie zawsze są mu one objaśniane we właściwy sposób. Powoduje to, że chory oczekuje pomocy oraz wsparcia ze strony osób trzecich – personelu medycznego. Konieczność korzystania z usług systemu opieki zdrowotnej, a także stan zdrowia mogą paradoksalnie wywoływać u pacjentów agresję wobec osób niosących pomoc.

Formy agresji w szpitalu

zaloguj się, aby dodać komentarz

reklama

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.