Komunikacja z pacjentem niedosłyszącym/głuchym w warunkach ZRM/SOR - Strona 3 z 3 - ratownicy24.pl

Wyszukaj w serwisie

Komunikacja z pacjentem niedosłyszącym/głuchym w warunkach ZRM/SOR

Pacjenci niedosłyszący/głusi mogą być znacznym wyzwaniem dla personelu ZRM/SOR nie tylko z przyczyn trudności komunikacyjnych, ale także medycznych. Z powodu pewnej izolacji tej grupy pacjentów rzadko szukają oni pomocy medycznej i zgłaszają się po tę pomoc za późno. Często okazuje się, że stan nagły, który skłonił pacjenta lub opiekuna po pomoc, współistnieje z innym, znacznie poważniejszym schorzeniem. Należy zwrócić uwagę, że podczas zbierania wywiadu medycznego informacje otrzymane od pacjenta lub opiekuna mogą być niepełne lub nieprawdziwe. Wiąże się to z faktem, że pacjenci niedosłyszący/głusi mogą źle zinterpretować zadawane przez personel pytania, jak również udzielić niepełnej na nie odpowiedzi. U podłoża tego problemu leży fakt, że te osoby w procesie edukacji mają położony większy nacisk na naukę języka migowego i mogą nie znać wszystkich terminów medycznych, jak również nie w pełni rozumieć wszelkie procesy związane z ich stanem zdrowia. Problem ten dotyczy także pracy z tłumaczem. W przypadku wykorzystania usług tłumacza w trakcie procesu diagnostyczno-leczniczego należy wziąć pod uwagę fakt, że osoba ta przed przystąpieniem do tłumaczenia musi zostać wprowadzona w zakres medycznych [...]

Ten materiał dostępny jest tylko dla użytkowników
którzy są subskrybentami naszego portalu.
Wybierz pakiet subskrypcji dla siebie
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Masz aktywną subskrypcję?
Nie masz jeszcze konta w serwisie? Dołącz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Targi IFRE-EXPO w Kielcach
Poznaj nasze serwisy